Защо да обучаваме персонала и как да го направим възможно най-ефективно?

//Защо да обучаваме персонала и как да го направим възможно най-ефективно?

Защо да обучаваме персонала и как да го направим възможно най-ефективно?

Всяка година броят на професионалистите, които посещават бизнес обучения, става все повече. И ако преди са се изпращали редови служители на обучения, сега за нови знания се изпращат основно мениджъри на отдели, изпълнителни директори и собственици на компании. Нещо повече, някои фирми създават свои корпоративни университети, където постоянно обучават своите служители.

Причината за повишения интерес към бизнес образованието е проста. Мениджърите осъзнават, че относително малките инвестиции в развитието на служителите могат сериозно да увеличат ефективността на работата им и по този начин да увеличат приноса им за развитието на бизнеса като цяло. Това е особено ярко демонстрирано от търговския персонал, когато след завършване на обучението значително увеличават размера на печалбата.

Всички мениджъри изпращат служители на обучение с различни цели. Например, за да научат как да решават общи задачи и проблеми, анализират и коригират работата на даден отдел, актуализират съществуващите знания (особено ако са специалисти в областта на правото или финансите). Но как да направим така, че обучението действително да бъде в помощ за решаването на задачите?

Тук е достатъчно да следвате няколко прости правила:

Ясно решете кой, за какво и защо планирате да обучавате.

Именно на тези параметри ще се основава избора на бизнес обучението, а от това ще зависят и резултатите от обучението.

Например, ако не сте доволни от продуктивността на отдела за поръчки, но в същото време всеки мениджър индивидуално се справя с възложените задачи, тогава е по-добре да изпратите ръководителя на отдела за обучение. Но в по-голямата си част обучението трябва да бъде насочено към управленските компетенции, а не в по-фините аспекти на бизнес комуникацията с доставчиците. След обучението, той ще може да продължи с реорганизацията на бизнес процесите на отдела и да изгради система, в която всички мениджъри ще работят комфортно.

Отнесете се сериозно към избора на центъра за обучение.

Сега на пазара за бизнес образование има много учебни центрове и тренингови компании. При избора, преди всичко, обърнете внимание на наличието на лицензи и сертификати (те говорят за професионализма на персонала и учителите), както и обратна връзка от участниците в семинарите. Това ще ви позволи да направите правилния избор и да получите наистина качествено обучение.

Внимателно изучете програмата на курса.

Прегледайте всички теми, изброени в програмата. Това ще ви помогне да разберете как курсът отговаря на вашите очаквания и дали можете да намерите отговори на въпросите си в него. В крайна сметка, ако сте обикновен мениджър по продажбите, на този етап е малко вероятно да имате нужда от знания за това как да изградите работата на отдела и как да мотивирате персонала. Това знание ще бъде по-полезно за вашия ръководител.

NSR – Подбор на персонал и фирмени консултации е посветена на това  да работи с компании, които са заинтересувани от подобряване на своето представяне, като инвестират в най-ценния си капитал, а именно ЧОВЕШКИЯ!

2019-03-14T12:00:55+00:00