Как да разграничите добър служител от безполезния?

//Как да разграничите добър служител от безполезния?

Как да разграничите добър служител от безполезния?

Едно от основните неща за една фирма, е да бъде подбран качествен персонал. А днес тази задача не е особено лесна. Ние от New Social Responsibility сме доказан партньор за подбор на персонал и фирмени консултации. Осъзнахме, че всъщност, човек не може да стигне далеч сам. Именно затова ние откриваме възможностите и потенциала на отделните личности и на самия бизнес и спомагаме за развитието им. Ако ни се доверите, гарантираме Вашия успех и успеха на бизнеса Ви.

Една от основните задачи на всяка една фирма е, да се наемат най-добрите служители. Но как да разпознаем таланта сред останалите? Трите основни критерии, на които трябва да обърнете внимание са: отношение, нагласа и компетентност. В крайна сметка, никой лидер няма да задържи служител, който не допринася с нищо за фирмата.

Ето какво трябва да имате предвид при подбор на персонал.

Какви качества трябва да притежава добър служител?

1.      Нагласа

Едно от важните качества за всеки добър служител е нагласата му. Когато даден човек има нагласата и разбира стойността на сътрудничеството и най-важното, ходи на работа с желание и се стреми да увеличи собствения си принос в компанията. Когато видите, че сред вашите служители има такива, които са с нагласа, задръжте ги, те са ценни за Вашата компания. Има и случаи на хора с висока компетентност, но нямат нагласа. Тогава какво се случва? Тези служители се фокусират върху собствените си цели и, ако не му носи облага, той няма да направи нищо за общия успех на фирмата.

2.      Компетентност

Второто качество, което не е по-малко важно от нагласата, е компетентността. Качественият служител трябва да разполага с точните знания и умения, за да върши качествено своята работа. Или ако е нает и все още не е компетентен по всички важни неща, трябва да умее да усвоява бързо. Никой лидер не иска да наеме некомпетентни хора за бизнеса си. Все пак не биха рискували да изложат бизнеса си на опасност. А когато работят само такива хора, бизнесът никога няма да се развие, или ще остане в застой, или ще се влоши. Не се подвеждайте, по-това колко добър по душа може да е един човек. Има много служители, които влагат страст, но нямат нужните знания и умения. Да, добри хора са, но когато има спад в бизнеса Ви, не се чудете откъде идва.

3.      Отношение

И не по-малко важно е отношението на служителя. Както казахме, от изключително значение е, дали човек идва с желание на работа. Когато Вашият служител изпитва страст, преследва общите цели, той е на правилното си място. Имайте предвид, че ако служителят не чувства никаква лоялност към организацията  или връзка с целите, към които се стремите, рано или късно той ще Ви напусне.

За да пожънете успех, вашите служители трябва да притежават тези основни качества, изброени по-горе. Гарантираме Ви, че ще запазите стабилна компанията си. Ако липсва някое от тези качества, служителите Ви няма да се задържат дълго. Привлечете по-добри кадри и постигнете по-високи резултати.

Кой служител е безполезен?

1.      Служителят, който не обича промяната

Най-важното за всеки един служител, е неговото развитие във фирмата. Но ако някой се опитва да саботира прогреса или не иска да развива нови умения, определено може да се лишите от този човек. За да расте един бизнес, промяната няма как да не се случи. И всеки един служител трябва да бъде готов непрекъснато да се учи и да обогатява знанията си. Защото, ако не участваш в тази промяна, пречиш и на бизнеса да расте нагоре.

2.      Служителят, на който му липсва ентусиазъм

Всяко начало е лесно, има мотивация за всичко. Но, когато бизнесът се разраства и се сблъска с първите неуспехи, човек е способен да загуби ентусиазъм. Именно това е, голямата грешка. Вие нямате нужда от такива хора в компанията. Точно в момент на неуспех, виждате, кои хора остават и са готови отново до допринесат за успеха на фирмата. От останалите, по-добре се отървете.

3.      Служителят, който не оправдава очакванията Ви

Нямате нужда от човек, който месец след месец, не може да оправдае Вашите очаквания. Такива хора, често прехвърлят някои от своите отговорности на колегите си. Нашият съвет е да му дадете един последен шанс да се поправи, и ако видите, че напредък няма, помислете да наемете друг човек, който да върши работата си от-до.

4.      Служителят, който не се вписва в екип

Когато лидерите са фокусирани в своята работа, понякога не забелязват, че даден служител не се вписва във фирмата. Често срещата грешка е да се подбират компетентни и опитни хора, но без да се замислят, затова дали умеят да се впишат в работния процес и дали се сработват с екипа. Това, понякога оказва влияние върху бизнеса, особено, ако този служител ръководи дадена позиция. Тази задача е отговорна, затова трябва да се назначи човек, които да ръководи според мисията и целите на организацията.

Търсете амбициозни хора, готови за нови предизвикателства, които не се плашат от неуспеха и се борят освен за собственото си развитие и за развитието на компанията. Вече знаете как да разграничите добър служител от безполезния. Ако все пак не сте сигурни, че ще се справите с подбора на персонал, ние от NSR с удоволствие ще намерим компетентни служители, точно за Вашия бизнес.

2018-06-22T11:31:47+03:00